Vit i ri, sezon i ri, rregulla të reja. Dhe, jo më pak e rëndësishme, edhe terminologji e re. Formula 1 po ndryshon dhe po rinovohet përmes udhëzimeve të reja, të cilat janë rezultat i bashkëpunimit mes FIA-s, ekipeve dhe inxhinierëve, me përfshirjen e drejtpërdrejtë të rreth 50.000 tifozëve.
Më poshtë janë ndryshimet kryesore që tifozët do të shohin në pistë nga viti 2026
SHASIA DHE AERODINAMIKA
Makina më të vogla dhe më të lehta: boshti i rrotave do të reduktohet me 200 mm (në 3400 mm), gjerësia me 100 mm (në 1900 mm), gjerësia e dyshemesë me 150 mm dhe pesha minimale do të ulet me 30 kg (në 768 kg), për t’i bërë makinat më të manovrueshme dhe më reaguese.
Ngarkesë aerodinamike e reduktuar: ngarkesa totale do të ulet rreth 15–30%, falë heqjes së tuneleve të dyshemesë me efekt “ground effect”.
Rezistencë aerodinamike më e ulët: rezistenca totale do të reduktohet me 55%, për gara më të afërta dhe më konkurruese.
Aerodinamikë aktive: krahë të përparmë dhe të pasëm të lëvizshëm do të zëvendësojnë sistemin DRS, duke ofruar konfigurime me ngarkesë të lartë ose të ulët aerodinamike, sipas nevojave të pilotit.
Gomat: rrotat 18 inç mbeten, por gomat e përparme do të jenë 25 mm më të ngushta dhe ato të pasme 30 mm më të ngushta, për të ulur rezistencën dhe peshën.
NJËSIA E FUQISË (POWER UNIT)
Shpërndarje 50/50: fuqia do të ndahet në mënyrë të barabartë mes motorit me djegie të brendshme (50%) dhe energjisë elektrike (50%).
Hibrid i thjeshtuar: hiqet MGU-H, ndërsa fuqia e MGU-K rritet ndjeshëm nga 120 kW në 350 kW, për të përmirësuar parakalimet dhe shpejtësinë në vijat e drejta.
Karburant i qëndrueshëm: makinat do të përdorin karburante të avancuara dhe të qëndrueshme, pa komprometuar performancën.
PILOTI NË QENDËR TË SKENËS
Me këtë gjeneratë të re makinash, pilotët do të kenë më shumë kontroll se kurrë. Vendimet kritike mbi shpërndarjen, rigjenerimin dhe ruajtjen e energjisë do t’u japin atyre një përgjegjësi edhe më të madhe.
Mënyra se si do t’i menaxhojnë këto elemente taktike do të jetë thelbësore për të vlerësuar maksimalisht aftësitë dhe artin e tyre në gara.
SI LINDËN KËTO NDRYSHIME
Këta terma dhe rregulla të reja u krijuan në bashkëpunim mes FIA-s, ekipeve dhe inxhinierëve. Më pas, terminologjia u testua me tifozë të rinj dhe tradicionalë, për të mbledhur mendimet e tyre, përmes sondazheve të pavarura dhe komunitetit “Fan Voice” me 50.000 anëtarë. Rezultati: tifozët preferojnë një gjuhë më të thjeshtë, më objektive dhe më kuptimplote.
PËRMBLEDHJE E TERMINOLOGJISË SË RE
Modaliteti i Parakalimit
Funksioni: u lejon pilotëve që ndodhen brenda një sekonde nga makina përpara të përdorin fuqi shtesë për të tentuar parakalimin. Zëvendëson DRS-në dhe mund të përdoret e gjitha njëherësh ose e shpërndarë gjatë një xhiroje.
Modaliteti Boost
Funksioni: mjet i kontrolluar nga piloti për shpërndarjen e energjisë nga sistemi ERS, për përdorim ofensiv ose mbrojtës. Jep fuqinë maksimale të motorit dhe baterisë me shtypjen e një butoni, kudo në pistë.
Rikarikimi
Funksioni: pilotët mund të rikarikojnë baterinë përmes energjisë së rikuperuar gjatë frenimit, lirimit të gazit në fund të vijave të drejta dhe edhe në kthesa ku përdoret vetëm një pjesë e fuqisë.
Aerodinamika Aktive
Funksioni: kënde të rregullueshme në mënyrë dinamike të krahëve të përparmë dhe të pasëm në zona të caktuara me shpejtësi të lartë, me modalitetet “Kthesë” dhe “Vijë e drejtë”. Kjo lejon përshtatje strategjike dhe shfrytëzim maksimal të fuqisë përmes ngjitjes më të mirë në pistë.
sfidanti.al


